din Essential Reiki Teaching Manual: A Companion Guide for Reiki Healers, de Diane Stein
Un scurt și foarte util text al maestrei fără de care, foarte probabil, nici unul din noi nu ar fi practicat astăzi Reiki, Diane Stein fiind aceea care a declanșat practic fenomenul Reiki non-tradițional, deși au mai existat și alte tentative.

Mulţi dintre foştii mei cursanţi ajung, până la urmă, să predea, deşi nu plănuiau aşa ceva când au venit la curs. După ce termină toate cele trei grade, teoretic sunt pregătiţi să predea Reiki. Pregătiţi, totuşi, nu înseamnă şi gata de a preda. Weekend-ul este o etapă de pregătire, dar cursantul trebuie să înveţe şi să utilizeze materialele pentru a ajunge la nivelul ce-i permite să meargă mai departe. Va fi gata după ce va învăţa materialele şi va folosi ce-i acolo, practicând ce a fost învăţat, rezervând pentru Reiki o bună parte din timpul său. Munca susținută după curs este esențială dacă doreşte să predea.
Uneori, am avut şi cursanţi care nu au făcut absolut nimic după curs. […] Ei deţin întregul potenţial, dar nimic altceva. Ca profesor, le-am oferit pregătirea, dar nu utilizează ceea ce-i învăţ. Este alegerea lor, indiferent de motivul din care se întâmplă aşa. Aceştia sunt cursanţii care nu vor deveni niciodată maeştri Reiki. Nu vor fi pregătiţi pentru asta până când nu-şi vor schimba atitudinea şi nu se vor apuca de muncă.

Faptul că sunt motivaţi le oferă tot ceea ce au nevoie.

Din fericire, sunt puţini astfel de cursanţi precum cei pe care tocmai i-am descris. Cei mai mulţi din cei care vin la curs sunt interesaţi şi dedicaţi. Aproape că nu au răbdare să ajungă acasă şi să-şi facă autotratamentul, sau să facă terapie cuiva. De abia aşteaptă să facă altcuiva acordajele de gradul I. De abia aşteaptă să predea. Faptul că sunt motivaţi le oferă tot ceea ce au nevoie. Eu mă asigur că ei pleacă pregătiţi, dar motivaţia este problema lor. […]
Ce face din cursant un profesor gata să predea Reiki? Mai întâi, trebuie să fi trecut prin toate cele trei grade, primind acordajele pentru toate. […] Predarea şi acordajele trebuie făcute faţă în faţă, în cadrul unui curs. Să înveţi Reiki din cărţi, din materiale video sau de prin internet nu este suficient, deoarece prea multe depind de demonstraţii practice. Trebuie să fie lângă persoana cu pricina cineva care să-i răspundă la întrebări şi care să verifice dacă face lucrurile corect. Acordajul trebuie făcut direct de o persoană care chiar este maestru Reiki (şi care a primit la rândul ei acordajele de la un alt maestru adevărat). Auto-acordajul nu este valabil. Direct înseamnă în persoană, nu la distanţă, maestrul şi discipolul stând unul lângă celălalt.
[…]
Aţi urmat cursurile pentru cele trei grade şi aţi primit acordajul din partea unui maestru Reiki. Ce urmează? Aici începe devenirea voastră, cu ceea ce aveţi de făcut singuri. Voi singuri vă veţi transorma în profesori şi maeştri. În primul rând, asta înseamnă să utilizaţi ceea ce aţi învăţat, şi să faceţi asta cât mai des posibil. […]
Practicaţi în fiecare zi cum se fac acordajele Reiki. Le-aţi mai făcut în cadrul cursului de gradul al III-lea, dar acum sunteţi pe cont propriu. […] După ce căpătaţi mai multă încredere, practicaţi pe membrii familiei. Primul acordaj îi va transforma pe aceştia în practicanţi de gradul I, iar pe voi în maeştri Reiki. Repetând asupra lor acordajele, ei vor rămâne la gradul I, iar repetarea nu le va face rău. Intenţia este aceea care determină ce grad transmiteţi prin acordaj. Procedura de acordaj pe care o utilizez şi pe care o predau este foarte simplă. Utilizează acelaşi acordaj pentru cele trei grade, şi un singur acordaj este necesar la fiecare grad. Chiar şi aşa simplă cum este, e nevoie de timp să o învăţaţi.

Vlad T. PopescuBlog sare și fumcurs,reikidin Essential Reiki Teaching Manual: A Companion Guide for Reiki Healers, de Diane Stein Un scurt și foarte util text al maestrei fără de care, foarte probabil, nici unul din noi nu ar fi practicat astăzi Reiki, Diane Stein fiind aceea care a declanșat practic fenomenul Reiki non-tradițional, deși au...un blog Vlad T. Popescu