Mandala firmei
E-mandala este, în fond, reprezentarea grafică a unei altfel de numerograme, așa că pot fi analizate date, nume proprii și nume comune. Asocierea cu parametrii radi mdh face ca lucrurile să fie și mai clare.
Pentru o firmă, importantă este data de la Registrul Comerțului, numele firmei și relația persoanei cu firma, fie că este acționar/patron, fie că este angajat.
O astfel de analiză este de făcut înainte de înființare, apropo de nume, dar, cum intervin factori neprevăzuți, cum ar fi datele, ea este de mai mare ajutor după înființare, când putem afla de ce, cum și încotro.
Nu mai este nici un secret faptul că numeroase firme, nu numai din Orient, utilizează diverse tehnici pentru protecţie şi pentru îmbunătăţirea performanţelor firmelor.
Pe lângă ce apare în e-mandală, ce informații oferă parametrii, trebuie să știm cel puţin noţiuni elementare de management şi marketing, pentru a evalua corect firma şi a-i cunoaşte compartimentele şi activităţile vitale.
Comunicarea, atât în interiorul firmei, cât şi comunicarea acesteia cu exteriorul, cu partenerii şi clienţii, trebuie să fie un prim element de evaluat şi asupra căruia trebuie acţionat.
Comunicarea în interiorul firmei este o problemă, mai ales în ţara noastră, unde nu s-a dezvoltat o adevărată cultură internă a firmelor. Fără preocuparea pentru conştiinţa de grup a acţionarilor şi a angajaţilor firmei, ea rămâne un punct vulnerabil, atât prin faptul că nu se obţine productivitatea dorită, cât şi prin aceea că orice concurent poate acţiona foarte uşor pentru a tulbura la maximum comunicarea în interiorul firmei atacate, ceea ce duce la conflicte, la decizii întârziate şi eronate. Aşadar, primul lucru de făcut este optimizarea comunicării între acţionari şi angajaţi, pentru a elimina blocajele. Tot în acest moment se poate afla dacă nu cumva există o „cârtiţă“ infiltrată de o firmă rivală, deoarece până la sabotaje evidente (întârzieri în respectarea contractelor, scăderea calităţii produselor etc.), primul element asupra căruia acţionează inamicul este comunicarea.
Trebuie acţionat atât asupra fiecărui om în parte, cât şi, mai ales!, asupra grupului.
Comunicarea în exterior a firmei este al doilea element de urmărit, deoarece, într-o economie de piaţă, este vital să fii cunoscut, să comunici corect şi eficient cu partenerii şi clienţii. Din punct de vedere energetic, un atac la acest nivel împiedică vizibilitatea firmei şi se desfăşoară atât asupra canalelor uzuale de comunicare, de la întreruperi ale conexiunilor telefonice şi internet la „ascunderea“ firmei şi a reclamelor ei, cât şi asupra oamenilor din firmă însărcinaţi cu această comunicare – compartimentul de marketing, de vânzări. Dacă în cazul comunicării interne se acţiona aproape exclusiv asupra oamenilor, în acest caz trebuie protejate şi optimizate şi canalele de comunicare pe care le utilizează firma.
Simultan cu problema comunicării trebuie rezolvată starea energeticăa asociaţilor şi a angajaţilor, măsura în care ei sunt capabili să-şi îndeplinească obligaţiile fiind decisivă pentru viaţa firmei. Nu pot să spun că nimeni nu ar putea să facă terapie, simultan, celor circa 100 de oameni dintr-o firmă medie, dar costurile ar fi mari şi nu acesta este obiectivul nostru. Trebuie rezolvate pentru fiecare om în parte problemele energetice care afectează firma, sau o pot afecta în viitor, şi numai în situaţiile grave se poate trece la terapie individuală.
Situaţiile în care sunt de rezolvat numai cele de mai sus sunt, însă, extrem de rare. Practic, nimeni nu solicită serviciile pentru a-şi optimiza afacerea, pentru a obţine mai mult cu resursele limitate de care dispune. La telefon sună numai cei aflaţi în criză, iar crizele sunt declanşate şi de greşelile acumulate în istoria firmei, dar şi de atacurile unor rivali (nu contează că este vorba de o persoană sau o firmă).
Capitalul firmei, privit în sens mai larg, de totalitate a mijloacelor de producţie, clădiri, patente, materii prime, bani etc., este al doilea element ce trebuie analizat. Dreptul de proprietate este adeseori încălcat prin furt, prin pretenţii nejustificate care duc la interminabile procese, sau apar inexplicabile deteriorări şi accidente. Înainte de orice altceva, trebuie verificat dacă firma şi acţionarii chiar au drept de proprietate asupra acelui capital, indiferent de ce ar spune actele. Nu de puţine ori, chiar dacă legal totul este în regulă, o persoană, sau o altă firmă, au fost înşelate şi firma de care ne ocupăm a crescut pe o nedreptate pe care acum o plăteşte. Trebuie, în acest caz, îndreptată povestea din trecut.
Alteori, firma se bazează pe efortul, imaginaţia sau banii unui acţionar sau angajat care a fost eliminat, cândva, din firmă. Poate că nu mai dădea randament, poate că era enervant, dar avea dreptul lui să se afle acolo. Şi relaţia cu acest personaj trebuie îndreptată.
Se poate lucra şi către viitor, în direcţia evaluării momentelor favorabile încheierii de contracte avantajoase, a câştigării, în mod cinstit, după cum firma are dreptul, a licitaţiior. Dar toate vin după ce am rezolvat dreptul de proprietate, căci nimic nu va lucra la nesfârşit în folosul acţionarilor firmei dacă ei nu au, cu adevărat, dreptul să beneficieze de rezultate.
Ca şi în cazul comunicării, şi în problema capitalului comunicarea transparentă cu acţionarii, cu membrii consiliului director, este o raritate. Unui străin nu i se va spune totul.
Imaginea firmei este, în parte, o problemă de comunicare, de PR, dar are şi probleme specifice.
Comunicarea poate fi urmărită periodic, asupra capitalului se poate lucra atunci când se simte nevoia, fără să fie necesară o viteză de reacţie mare, dar imaginea trebuie evaluată și susţinută exact atunci când este nevoie. Se pot organiza campanii de imagine în paralel cu cele comandate firmelor de publicitate, dar şi independent de celelalte activităţi ale firmei. Şi aici este nevoie, uneori, de a lucra şi asupra propriei păreri a comitetului director referitoare la imaginea firmei. Trebuie văzut dacă ei au făcut cea mai bună opţiune, dacă persoana, marca, produsul se integrează în imaginea ideală a firmei.
Ne-am ocupat de comunicare, capital şi imagine. Activitatea propriu-zisă poate fi şi ea evaluată, dar aspectele sunt mult prea numeroase pentru a le trata aici. Putem lucra cu o firmă din domeniul serviciilor, al agriculturii, al industriei, din zone urbane mari sau din mici localităţi, aşa că aş complica prea mult lucrurile. De cele mai multe ori, însă, nu asupra activităţii de bază avem de lucrat, ci asupra elementelor amintite deja.
Ca să dau totuşi câteva sugestii, în agricultură trebuie să avem grijă de elementele naturii, în industrie de creşterea gradului de conştiinţă al uneltelor şi utilajelor, iar în servicii de „elementul“ timp.
Vlad T. Popescu
https://sfat.info.ro/wordpress/?p=421https://sfat.info.ro/wordpress/wp-content/uploads/2017/10/plaja-1024x323.jpghttps://sfat.info.ro/wordpress/wp-content/uploads/2017/10/plaja-150x150.jpge-Mandala și numerologie altfelconsiliereE-mandala este, în fond, reprezentarea grafică a unei altfel de numerograme, așa că pot fi analizate date, nume proprii și nume comune. Asocierea cu parametrii radi mdh face ca lucrurile să fie și mai clare. Pentru o firmă, importantă este data de la Registrul Comerțului, numele firmei și relația persoanei...Vlad T. Popescuvvv vvvreiki.sfat@gmail.comAdministratorSfat Info
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.