Una din cele mai simple metode de a „monetiza” (adică de a scoate un ban cinstit din) conținutul pe care îl creezi și îl distribui gratuit pe un site, prin rețelele de socializare sau într-un newsletter este sistemul de marketing afiliat. Tu interesezi omul cu conținutul tău și acolo, în pagina ta, lângă acel conținut, mai mult sau mai puțin legat de el, apare un link către (în general) un magazin online. Dacă vizitatorul trimis de tine cumpără ceva, tu, furnizorul de conținut, primești un procent, un comision infim, fără ca asta să altereze prețul produsului.
Așadar, cititorul/cumpărătorul nu pierde nimic, ba chiar câștigă de două ori: se bucură în mod gratuit de conținut, fie el text, imagine, sunet, și are acces și la un produs care l-ar putea interesa, vândut de un magazin care își desfășoară activitatea suficient de corect pentru a participa la un astfel de sistem.
Doar că… la noi nu merge chiar așa. Cititorul se bucură de conținutul oferit, apoi caută (pe google, yahoo, altele) produsul fără să dea click pe link-ul care ar aduce bani autorului de a cărui muncă s-a bucurat.
Am întrebat: de ce? Răspunsul, în general, a fost: nu am încredere! În cine, în cel ale cărui articole le citești? Nu… În magazinul pe al cărui site vei ajunge oricum după căutare și vei cumpăra? Nu… Atunci?…
„De ce să ia el bani de la mine?” (Dacă ăsta este răspunsul tău, citește încă o dată textul de mai sus!)
Adevărul este că tot capra vecinului acționează și online: de ce să câștige ăla ceva. Punct!
Bon, dar lucrurile nu se opresc aici. Există comunități susținute de câte un entuziast, care oferă acolo permanent informații, răspunde la întrebări, ajută. Cunosc o astfel de comunitate în jurul unei pasiuni destul de răspândite pe la noi, fotografia. Fondatorul grupului, folosint același marketing afiliat, oferă uneori sugestii celor de acolo, fie ca răspuns la întrebările pe care ei le pun, fie însoțite de articole pertinente legate de acele obiecte. Nu numai că este „sărit” de cei interesați, dar de multe ori, imediat ce face o astfel de propunere/ofertă, un cineva vine cu o altă ofertă, de la alt magazin, nu neapărat la un preț mai bun, sau dintr-un loc mai sigur, doar ca să „înjumătățească” șansele. Uneori noua propunere este legată de cine știe ce site din străinătate, care doar aparent are prețuri mai bune, dacă nu iei în calcul transportul, vama și lipsa garanției.
Așa că mai greu cu marketingul afiliat pe la noi, pentru că îl ronțăie capra vecinului! 🙂

Vlad T. PopescuBlog sare și fummarketing afiliat,profitshareUna din cele mai simple metode de a 'monetiza' (adică de a scoate un ban cinstit din) conținutul pe care îl creezi și îl distribui gratuit pe un site, prin rețelele de socializare sau într-un newsletter este sistemul de marketing afiliat. Tu interesezi omul cu conținutul tău și acolo,...un blog Vlad T. Popescu
f64.ro