Oamenii au sesizat empiric ciclicitatea naturii, a universului, modul în care aceste cicluri ne influențează caracterul și viața.

Jonglăm cu numerele de foarte mult timp, oferim interpretări ale unor date, ale unor nume, fără să ne preocupăm prea mult de motivul pentru care, un număr sau un altul, are o anumită semnificație, este legat de o calitate, de o funcționalitate, de o parte a corpului nostru și cum a evoluat în timp această interpretare.

Semnificația nu poate fi legată decât de momentul și de modul în care au apărut numerele. Nu de alta, dar… v-ați gândit că a existat un moment în care ele nu existau? Înainte de momentul creației nu exista nici un element numărabil, era ca și cum universul ar fi rostit la infinit „mulțime vidă, mulțime vidă, mulțime vidă“ (și nu „zero“, care presupune deja existența creației), așa că numerele au apărut în chiar momentul creației! Ca exemplu, vă puteți imagina cum universul a început să-și numere componentele pe măsură ce era creat, pe măsură ce materia creată începea să „precipite“ din materia necreată: „un atom, doi atomi… o stea, două stele…“

Numerologia pitagoreică este cea mai răspândită în zilele noastre, dar este prea recentă pentru a mai păstra amintirea creației numerelor și pentru a justifica semnificația lor. Din acest motiv este important să mergem mai departe, către numerologii mai vechi, să le folosim și să le dezvoltăm. Cele mai vechi pe care le-am descoperit sunt cele descrise de R.A. Schwaller de Lubicz, numerologia egipteană, așa cum a înțeles-o el din ruinele templului de la Luxor, deci cel puțin contemporană templului din Luxor, și numerologia yoghină, sau tantrică, adusă în occident de Yogi Bhajan, care, prin trimiterile pe care le face, poate data din perioada scrierii Vedelor.

Avem astfel trei descrieri ale semnificației numerelor, care se suprapun parțial și a căror comparație poate oferi numeroase informații legate de cum au apărut numerele, poate justifica și operațiile zise numerologice pe care le folosim pentru a extrage o semnificație din acele numere și care, ulterior, pot fi utilizate și de practicanții altor numerologii, care vor înțelege mult mai bine ceea ce fac.

În tabelul care urmează sunt redate foarte pe scurt și doar aspectele pozitive ale numerelor în cele trei numerologii amintite. La prima vedere, diferențele sunt mari, dar, după ce interpretăm lucrurile și din prisma interesului și accentului pus de o cultură sau de alta, de o epocă istorică sau de alta, pe anumite calități ale omului, vedem că diferențele sunt minime.

 

Numerologia egipteană

Numerologia pitagoreică

Numerologia yoghină

0 Perfecțiunea divină, Creatorul Perfecțiunea
1 Originea, începuturile, căutarea de sine, sexualitatea Inițiativă, independență, pionier, Dumnezeu, totul sau nimic Creatorul, sămânța, independență, cunoaștere de sine, lider
2 Relația, cuplul, ordinea, smerenia, supunerea Cooperare, respect, conducător, energic Supusul, mintea negativă, simțul pericolului, parteneriatul
3 Sufletul, scânteia vieții, compasiunea, bucuria de a trăi Bucuria de a trăi, strălucitor, vesel, artist, superficial Egalul, echipa, mintea pozitivă, sociabil, ironic
4 Teritoriul, pământul, templul, munca, sporul Bazele solide, dezvoltarea, muncitorul, materialistul, loialul, responsabilul Compasiunea, mintea neutră, observatorul, organizatorul
5 Cauza, proprietatea, comunicarea, profesorul Spirit vizionar, aventurier, flexibil, întreprinzător Schimbarea, mișcarea, corpul fizic, comunicarea, profesorul
6 Bucuria, spectacolul, ritualul, vindecarea sufletului Responsabilitatea, înțelegerea celorlalți, casnic, echilibrat Vindecarea, rugăciunea, aureola, protectorul
7 Inteligența, imaginația, rafinamentul Spirit analitic, înțelept, mistic, romantic Aura, comunicarea, intelectul
8 Puterea, hrana, vindecătorul Pragmatism, dorința de putere, viața lumească, aventură și risc, autoritar Corpul pranic, puterea, vindecătorul înnăscut, antreprenorul
9 Măiestria, intuiția Generozitate, altruism, exprimare artistică, perfecțiune intelectuală și spirituală Măiestria, corpul subtil, intuiția, accesul la cunoaștere
10 Corpul radiant, noblețea, charisma personală, liderul, inițiatorul
11 Corpul spiritual, armonia cu legile divine

Ce putem descoperi punând una lângă alta cele trei numerologii?

0, care apare în numerologia egipteană și în cea yoghină, se referă la perfecțiunea absolută, la o stare pe care o putem asocia cu ceea ce numim „lumina necreată“, cu acea bănuită perfecțiune de dinainte de momentul creației.

1 este în mod firesc legat de începuturi, de momentul creației, de creativitate și, dincolo de cuvintele alese, este interpretat identic în toate cele trei numerologii.

La 2 vorbim de relație și de ierarhie. Pentru egipteni, relația era de totală supunere, avem faraonul-zeu și mulțimea sclavilor. Pentru greci, relația înseamnă cooperare, vorbim de începuturile democrației, dar și respect față de un conducător. În India vorbim de supunere, relația între caste, și de parteneriat, relația în interiorul castei. Același lucru, trei momente istorice diferite. O numerologie apărută astăzi ar pune accentul pe cooperare între egali și cam așa trebuie să începem să-l interpretăm pe 2 în lumea conemporană.

3 este legat peste tot de bucuria de a trăi, de bucuria regăsirii, de atitudinea pozitivă și de multe ori superficială.

4 este peste tot accentul pus pe materie. La egipteni, materia este și templul, spațiul în care sunt adulați faraonul și zeii. La greci avem nuanța de „materialism“ și de responsabilitate, acțiunea asupra materiei. La indieni avem mai degrabă observarea materiei, contemplarea ei. Pentru că așa se raportau oamenii la materie în cele trei spații culturale.

La 5 egiptenii pun scribul, pe cel care scrie, și, legat de el, primele forme de gestionare a proprietății și de respectare a unor reguli, legi, de dinainte scrise. Grecii văd gestionarea materiei ca pe o calitate a întreprinzătorului independent, individualist. Indienii observă cumva abstract corpul fizic aflat în mișcare. Peste tot vorbim de profesor, de cel care transmite mai departe cunoașterea.

6 este legat de vindecarea corpului pornită prin vindecarea sufletului, așa că avem un ritual, un spectacol. La egipteni este subliniat locul zeului aflat pe pământ, care dă spectacol în fața supușilor, la greci este pus accentul pe echilibrul responsabil atunci când te sui pe scenă în fața celorlalți, la indieni apare și aspectul de protecție prin ritual.

7 este legat de corpul mental și de inteligență. Egiptenii exersau imaginația, grecii rațiunea, indienii comunicarea, dar toți se raportau la corpul mental.

8 este peste tot legat de putere. Egiptenii legau puterea de hrană, de inventarea agriculturii, de unde și puterea de vindecare a substanțelor. Pentru greci puterea era cucerire, pragmatism, aventură și risc, iar vindecarea devenea o problemă individuală. Pentru indieni puterea era vindecătoare și autoritară.

9 este perfecțiunea. A maestrului legat de spiritualitate la egipteni. Perfecțiune intelectuală și artistică individuală la greci. Perfecțiunea cunoașterii spirituale la indieni.

10 și 11 apar doar la indieni în analiza personală și reprezintă charisma, noblețea și armonia cu divinitatea, accente date de o mai mare deschidere către aspectele spirituale. Pentru egipteni, erau calități rezervate faraonului, nu avea sens să le descoperi la marea masă a sclavilor. Pentru greci, zeii erau tovarăși de arme cărora le puteai egala puterea, așa că nu aveau nevoie de mai multe detalii.

https://sfat.info.ro/wordpress/wp-content/uploads/2022/01/1868_v-819x1024.jpghttps://sfat.info.ro/wordpress/wp-content/uploads/2022/01/1868_v-e1641221209228-150x150.jpgVlad T. Popescue-Mandala și numerologie altfelconsiliere,numerologie,spiritualitate,Vlad T. PopescuOamenii au sesizat empiric ciclicitatea naturii, a universului, modul în care aceste cicluri ne influențează caracterul și viața. Jonglăm cu numerele de foarte mult timp, oferim interpretări ale unor date, ale unor nume, fără să ne preocupăm prea mult de motivul pentru care, un număr sau un altul, are o...un blog Vlad T. Popescu